Vanlig dag

2010-06-26 @ 23:04:55

En vanlig dag för mig är att vakna upp, känna rädsla för min pappa, rädd för att vara instängd i det här huset. Så varje dag så åker jag iväg härifrån så snabbt som möjligt, och är ute så sent som möjligt, även om halva kvällen förstörs av att tanken på att komma hem.

Det är dock positivt att mamma brukar vara hemma runt den tiden jag kommer hem, det är skönt. Jag har nog inte varit hemma en hel dag när han har varit hemma på flera år. Jag tycker inte om att stanna hemma, jag gillar friheten som sagt, det är därför jag gillar att vara någon annanstans än hemma.

Faaast, det kan vara skönt att vara hemma när man är ensam. Då slipper man höra några andra ljud än sig själv eller tv:n, eller när man byter sida på en bok, eller när man lyssnar på musiken man älskar och när man sjunger till låten lite fånigt, där man bara tänker på hur texten går mer än hur tonerna går.

Tänk om det kunde vara så skönt varje dag, kanske få dela allt det underbara med sin äkta hälft?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: